Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anneke Werkhooven - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anneke Werkhooven - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Anneke en Els

Blijf op de hoogte en volg Anneke

09 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zelfs een beetje uitgeslapen. Na douchen en ontbijten besluiten we ook vanwege het mooie weer, om te proberen een helikoptervlucht te maken. Na navraag bij de receptie, blijkt het te kunnen. 's Middags om 3 uur. Nog tijd genoeg om met de Gondola naar boven te gaan. Een steile kabelbaan met eer een prachtig uitzicht over Queenstown, het meer, Lake Wakatipu en de omliggende bergen, genieten.
Op tijd naar beneden. We worden opgehaald en naar het vlliegveld gebracht. Het is prachtig weer geworden, dus geschikt om te vliegen. Spannend en daar gaan we met de helikopter de lucht in. Dan heb je toch een uitzicht, WOW. De piloot vliegt naar de bergtoppen met sneeuw en : landt daar.
We staan daar in ons zomerse kloffie, Erik zelfs met slippers in de sneeuw, gaaaaaaaaf.
Terug via een iets andere route naar het vliegveld.
Het is moeilijk te beschrijven wat je voelt en ziet.
Terug in Queenstown even boodschappen doen en eenbiertje drinken.
Het is behoorlijk druk, veel toeristen, maar erg gezellig.
Vandaag koken we weer zelf, nasi met sate van de bbq, heerlijk.
Eeen adembenemende dag.

• 12 Februari 2014 - 13:38

Jan Visser:

Voor Wim!
    Leuk om jullie te volgen aan de andere kant van de wereld. Mooie natuur en vooral de "jacht" op de walvissen lijkt me heel bijzonder.
    Veel plezier met elkaar en geniet vooral van deze bijzondere trip.
    Groet Jan.
    En natuurlijk ook de groeten van Alie voor de hele familie.