Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Anneke Werkhooven - WaarBenJij.nu Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Anneke Werkhooven - WaarBenJij.nu

Abel Tasman National Park

Door: Els en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

15 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Marahau

Vandaag een dag gepland in het Abel Tasman National Park.
An kan helaas niet mee, te veel lopen. We zijn om 7.00 uur opgestaan, ontbijt en lunch klaargemaakt, het is stralend weer.
Om 8.30 uur worden we opgehaald bij de receptie van Old Macdonalds campingsite.
Naar het verzamelpunt en dan instappen in de boot, die gaat naar de afzetplaats waarvoor je geboekt hebt.
Je staat dan op de weg, boot met een tractor ervoor.
Die trekt je naar de plek, waar alle boten te water gelaten worden. Het zijn er best veel.
We hebben een tocht gekozen, waarbij we wat uitleg krijgen en helemaal naar het noordelijkste afzetpunt varen.
Wat we onderweg zien is oogverblindend, bossen, goudgele stranden, bergen......
Je waant je in het paradijs.
We worden afgezet op 1 van de strandjes, wow.....
Na wat boterhammetjes gegeten te hebben, gaan we op weg naar het volgende strandje.
Een wandeling met pittige stijgingen en dalingen, door bos met soms fantastische uitzichten.
Op iedere hoek verbaas je je weer.
Het volgende strand hebben we nog 2 uur over om te zwemmen en te zonnen.voordat we weer opgepikt worden.
Het meest heldere ,blauwe water waar we ooit in gezwommen hebben. Wat is dit genieten, niet voor te stellen.
Met een pittige snelheid gaan we weer terug naar ons vertrekpunt. De boot wordt met vliegende vaart op de trailer gevaren, het past allemaal perfect.
We worden weer teruggereden naar de verzamelplaats.
Wat een dag, we zouden graag hier een aantal dagen door willen brengen, want je kunt in het park kamperen en ook cabines gebruiken, dus wie weet.......
An heeft zich niet verveeld, gelezen, wat was opgevouwen, de camper opgeruimd en gedweild, jammer, dat ze dit soort dagen niet kan meemaken, maar....
Eten hebben we weer in een restaurantje gedaan, erg lekker.
Wat moet ik zeggen, AGAIN A DAY IN PARADISE.....

• 18 Februari 2014 - 16:12

Kees:

Het blijft leuk om te lezen dat jullie zo genieten. geweldig hoor

• 18 Februari 2014 - 17:42

Robenwim:

Old MacDonalds Farm Wat een geweldige camping vinden wij dat. We zijn er afgelopen december voor de derde keer geweest. Hoop dat jullie net zo zullen genieten als wij.
    Zo te zien zitten jullie nu op het noorder eiland. Mocht het erin zitten dan is Whanganui River een aanrader. Van daaruit is een mooie excursie naar de Bridge to Nowhere. Camping te Pipiriki.
    Ook Forgotten Highway vonden wij prachtig.
    Fijne voortzetting en genieten van al dat moois.
    We reizen graag een stukje met jullie mee.