Op zoek naar walvissen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Anneke Werkhooven - WaarBenJij.nu Op zoek naar walvissen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Anneke Werkhooven - WaarBenJij.nu

Op zoek naar walvissen

Door: Els en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

03 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

6 uur op, oei wel vroeg, maar op Whalewatch!!!
Verzamelen in het kantoor, informatie- en instructiefilm.
Gelukkig kan Dennis( oudste zoon van Bart) op het laatste moment ook nog mee en dan in de bus naar de haven.
In een hele snelle catamaran/yetboot op weg, prachtig weer, zon, maar hoge golven.
Het is zoeken naar waar de walvissen zijn.
Al 3 keer gestopt, maar nog steeds geen walvissen???
En dan, ja!!!!!! Gevonden. Tutu is de walvis (herkennen ze aan de staartvin) , die we zien.
Om zuurstof te happen. Na een paar minuten duikt de walvis weer onder water.
Het laatste wat je ziet is de staartvin, prachtig.
Weer op weg , nu naar een zeehondenkolonie, op een aantal rotsen.
Wij zijn in Nederland al blij met 1, maar hier zie je er heel veel bij elkaar, super.
Dan terug naar Kaikura.
Daar wachten Marco, Amaan en Rehaan ons op.
Als lunch gaan we voor Fish en chips.
Nadat de zonen en kleinkinderen van Bart zijn vertrokken, gaan we nog voor een wandeling langs de kust. Over rotsen, direct langs het water, waar ook weer zeehonden liggen, naar een stenenstrandje.
Via een heel steil pad naar boven en dan GENIETEN van het uitzicht.
Er zijn geen woorden voor, wat we allemaal zien……
Beneden nog even boodschappen doen en dan relaxen.

• 03 Februari 2014 - 16:21

Ron Van Werkhooven:

Wat mooi allemaal te lezen wat jullie beleven.
    Walvissen spotten staat ook nog op mijn verlanglijstje.
    Veel plezier voor de volgende dag weer.

• 03 Februari 2014 - 17:36

Sjaan Dongelmans:

geweldig allemaal dat jullie walvissen hebben gezien wij hebben ze in canada niet gezien dat was wel jammer maar wie weet moet ik daar ook eens een keertje heen,ik wens jullie nog veel plezier

• 03 Februari 2014 - 18:24

Marga Ditewig:

Hey Anneke en familie, wat leuk om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn? Anneke heb je de dolfijnen ook gezien? Jou verhalen komen mij ook bekend voor.Van onze Ruben natuurlijk.Hij zit nu inmiddels iets onder Auckland in Te Awamutu.Maar voor jou natuurlijk des te leuker om je familie om je heen te hebben. Anneke, geniet lekker van je vakantie!!! Lieve groetjes, Marga

• 03 Februari 2014 - 19:16

Rita Janssen:

Ha,die Anneke

Ik lees je reisverslagen en bekijk je foto's....Ik ben jaloers...Wat een mooie reis zeg.

Jij vermaakt je prima met heerlijke mensen om je heen ,een lekker zonnetje en een prachtige omgeving.

Geniet maar lekker verder.

Met Willy gaat het goed.De operatie is geslaagd en de donornier werkt ook nog naar behoren.

Heel veel groetjes liefs Rita

• 03 Februari 2014 - 19:41

Els Vilten:

Hoi els en de rest,
    Hebben jullie ook foto's van de walvis en de zeehonden?
    Dit is wel een reis van je leven zeg! Om nooit meer te vergeten.
    Leef,leef je leven,dat doen jullie zeker!
    Veel liefs els vilten xxxx

• 07 Februari 2014 - 06:34

Edith:

Hoi Els en reisgenoten,

Wat een mooie herinneringen ben jij aan het maken zeg!! Dit is een reis om nooit te vergeten. Leuk dat ik even mocht meekijken. Geniet ervan.
    Lieve groetjes Edith Kloens